کودکان ایران زمین

کم شنوائی کودکان به علت سیستم حسی عصبی گوش

1390/4/6 11:39
نویسنده : Niposd
774 بازدید
اشتراک گذاری
 
این مشکل می تواند به علت بد شکل گرفتن از نظر آناتومیکی و یا به علت بد کار کردن گوش داخلی باشد.ندرتا سیستم عصبی بالاتر گوش که به مغز می رود دچار اشکال شده است.
شایعترین علت این دسته از علل کم شنوائی به دلیل مشکل دار شدن خود حلزون است.ممکنه موهائی که داخل سیستم شنوائی حلزون هستند دچار مشکل شده باشند و یا موهای خارجی. منظور از مو گیرنده های حساس به تغییرات شنوائی هستند که رل مهمی در تشخیص صدا و هدایت آن به سیستم های بالائی دستگاه شنوائی را به عهده دارند.

درجه این مشکل در انواع بیماران متفاوت است ممکن است خفیف متوسط و یا شدید و عمیق باشد.گاهی یکطرفه است و گاهی حالت پیشرونده دارد.و چون حالت پیشرونده دارد باید دائم توسط کارشناس مربوطه تحت نظر باشند. گاهی امکان درمان اینها به هیچ طریق طبی و یا جراحی وجود ندارد.ممکنه به همراه اختلال عصبی اختلال هدایتی و اختلال گوش داخلی هم وجود داشته باشد.در حالاتی که سیستم عصبی مراحل بالاتر دستگاه گوارش هم دچار مشکل است ممکن است به همراه مشکلات شنوائی مشکلات تلفظ کلمات و صحبت کردن هم وجود داشته باشد.

از نظر آماری گزارش شده از هر 1000 کودکی که بدنبا می آیند احتمال دارد 2 کودک این مشکل را داشته باشند.

برای درمان این بیماران باید تیمی از متخصصین شامل کارشناس شنوائی سنجی ,کارشناس رفع مشکلات صحبت کردن بنام گفتار درمانی , متخصص کودکان و متخصص گوش و حلق و بینی باید وجود داشته باشند و همکاری کنند

استفاده از وسائل کمک شنوائی کمک قابل توجهی به اینها می کند
وسایل كمك شنوایی مورد استفاده در خانه ها
http://www.nhsir.com/earing-divice-f.htm
کاشت حلزون از دیگر روشهای کارامد رفع کننده مشکلات این قبیل از کودکان است. البته استفاده از وسائل کمک شنوائی همچنان لازم می شود.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)