کودکان ایران زمین

آلودگي زنان باردار به ويروس «سيتومگالود» باعث کم شنوايي نوزادان مي‌شود

1390/4/6 11:35
نویسنده : Niposd
623 بازدید
اشتراک گذاری

نتايج يک مطالعه جديد نشان داد 9 درصد از کودکاني که مبتلا به درجات مختلف کم شنوايي در هنگام تولد هستند، مادرانشان در زمان بارداري به ويروس سيتومگالود (cmv) آلوده بوده است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران، کاهش شنوايي در کودکان ممکن است با يک ويروس که نوزاد در دوران بارداري دريافت مي‌کند، مرتبط باشد.

در اين باره دکتر استنماين مسيفو متخصص گوش از دانشگاه واندربيلف معتقد است: به نظر مي‌رسد ويروس cmv عامل مهمي در ايجاد کاهش شنوايي در کودکان است.

بر اساس اين گزارش، cmv يک ويروس شايع است که بطور نرمال موجب عفونت‌هاي بي‌ضرر مي‌شود و اين در حالي است که حتي افراد داراي سيستم ايمني ضعيف نيز به راحتي به آن مبتلا شوند. البته شستشوي دست‌ها به طور مرتب به خصوص بعد از ملاقات با بيمار يا انتقال دهنده به ميزان قابل توجهي مي‌تواند از ابتلا به اين عفونت جلوگيري کند.

بر پايه اين گزارش، براي زناني که قبل از بارداري به اين ويروس مبتلا شده‌اند احتمال انتقال آن به کودک کم است، اما احتمال انتقال از زناني که در حين بارداري به اين ويروس مبتلا شده‌اند به جنين بسيار بالاست.

طبق اين بررسي، از هر هزار کودک يک نفر دچار نوعي کم شنوايي جدي است تا آنجا که حتي در مکالمات عادي روزمره خود نيز دچار مشکل مي‌شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)