کودکان ایران زمین

توصيه براي نوشيدن 8 ليوان آب در روز منطق پزشكي ندارد

1390/5/4 12:12
نویسنده : Niposd
379 بازدید
اشتراک گذاری
توصيه براي نوشيدن 8 ليوان آب در روز منطق پزشكي ندارد
 

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

يك متخصص پزشكي عمومي در انگليس ادعا كرده است كه توصيه براي نوشيدن 6 تا 8 ليوان آب در روز براي پيشگيري از كاهش آب بدن بي‌معني و توصيه‌اي غيرمنطقي است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر مارگارت مك كارتني ادعا كرده است كه هنوز هيچ مدارك و شواهد پزشكي شفاف و مشخصي وجود ندارد كه تاييد كند نوشيدن آب بيشتر براي بدن مفيد است و بنابراين افسانه تاثيرت معجزه‌آساي نوشيدن آب زياد بر بدن به پايان خواهد رسيد.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، امروزه بسياري از سازمانها و مراكز بهداشتي به مردم توصيه مي‌كنند كه روزانه مقدار زيادي آب بنوشند. حتي در مدارس هم با ارائه بطري‌هاي آب به دانش‌آموزان اين توصيه‌ها ادامه پيدا مي‌كند. همچنين در برخي موارد حتي ادعا مي‌شود كه از دست رفتن آب بدن در بروز بيماريهاي مختلف نقش دارد اما دكتر مك كارتني با تمام اين توصيه‌ها و ادعاها در مورد نوشيدن آب زياد مخالف است و تاكيد دارد كه در حال حاضر شواهد پزشكي كيفي و قابل اطميناني وجود ندارد كه از اين ادعاها حمايت كنند.

وي افزود: هرچند براي برخي از بيماريها مثل سنگ كليه مصرف آب زياد مفيد است اما در مورد ناراحتي‌ها و بيماريهاي ديگر درحال حاضر اطلاعات ضد و نقيضي وجود دارد.

شرح اين آزمايشات در هفته نامه طب انگليس منتشر شده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان علی
4 مرداد 90 12:36
جددددیییییییی من هر روز تعدا لیوانهای آب رو که میخورم میشمرم که کمتر از 8 نشه.پس حسابی سر کار رفتیم